29.4.12

Projektet

Några veckor innan april tog fart fick jag den briljanta idén att påbörja ett projekt att fullfölja under hela april. Lägga träning och kost i fokus handlade det om, det har jag skrivit om. Varje gång jag skrivit i princip. Jag bestämde mig ganska fort för att det skulle bli av och smygstartade dessutom lite bara för att det inte skulle gå för mycket utför när det väl tog fart på riktigt den första april. 

Nu, en månad senare, är det meningen att det ska vara över. Imorgon är sista dagen och det första jag ska göra när jag vaknar är att mäta och väga, precis som jag gjorde första dagen då projektet skulle påbörjas. Det var från början tänkt att jag skulle mäta mig varje söndag, men jag insåg att det skulle vara roligare, om det skulle visas något resultat, att se senare än att följa det eftersom. Om det kommer synas på mått eller våg vet jag inte, men jag har fått höra många gånger i slutet av denna månad att man ser skillnad på mig. Armar, ben och ansiktet framför allt. Det känns bra, och jag har inga som helst förväntningar på att det ska synas på måtten att det gjort skillnad. För oavsett mått har det gjort skillnad.

Tidigare i veckan bestämde jag mig för att fortsätta detta så kallade projekt även under majmånad. Jag insåg att jag ville göra detta till min livsstil, för jag trivs så otroligt bra såhär. Tar jag en månad i taget och kör på hårt som bara fan på alla möjliga sätt tror jag att den bästa förändringen sker. Jag har, som skrivet, fuskat lite denna månad mest för att jag bestämde mig för att fortsätta. Jag har inte haft sådan ångest över det, och det gör hela grejen lite bättre. Jag har njutit de gånger jag "unnat mig". Det går bra nu. Träningen är målet, och jag har nått mitt mål. Dags att ta det till en ny nivå. Detta är mitt liv. Min nya livsstil.

1 kommentar:

Anonym sa...

det går bra nu