1.4.12

Laddad och tänd

Idag tog det fart. Mitt så kallade projekt under hela aprilmånad. Jag började med att mäta varenda cm på min kropp som jag kommer göra varje söndag tills april nått sitt slut. Jag åt en helt vanlig middag och tog en powernap innan jag begav mig till söndagens PSI-pass. Lika roligt som vanligt, men har efter kvällens pass insett att jag framöver ska lägga in ett löppass innan eller efter PSI:n för att jag inte känner mig sådär riktigt utmattad efteråt. Jag har försökt fokusera extra på vad PSI handlar om, snabbhet och teknik. Har även rört mer på fötterna än vanligt. Men jag har hittills inte blivit sådär jättetrött efteråt, snarare tvärtom. Det är självklart väldigt jobbigt och sådär härligt under passet men så fort jag fått andas någon minut så har all energi kommit tillbaka. På tal om det så drack jag även min första protein/återhämtningsshake idag. Nu är det bara hålla tummarna för att det ska tillföra mig någonting. Precis som denna vecka har jag under nästa vecka bokat in fyra PSI-pass och ska förutom det på spinning + core och Indoor walking. 

Av de få timmar som återstår av denna söndag måste jag lägga detta åt sidan och lägga ner lite tid på plugg och allt vad brandkunskap handlar om. Ser förövrigt framemot morgondagens skyddsombudsutbildning i Gammelstad med delar av elevrådet. Nämnde jag förresten att jag skickat in ansökan till sommarjobb? Det har jag. Inget CV är skrivet ännu men det ska jag försöka ta tag i till veckan. Förutom det så har vi börjat komma igång med körkortet, vi måste bara gå handledarkursen och allt sånt där onödigt skit innan vi sätter igång. Sent kanske ni tycker, men jag behöver nog inte mer tid än så då jag fyller år i oktober. Det går bra nu. Fick spendera helgen med en fin, precis vad jag behövde.

Inga kommentarer: