31.3.12

Earth hour

Jag hoppas ni släcker ikväll. Att ni på något sätt är delaktiga i denna timma som endast inträffar en gång per år. En gång per år är 365 gånger för lite. Det är så jag tycker, men det är kanske inte så konstigt med tanke på hur jag brinner för dessa miljöfrågor. Vi gör skillnad bara av att släcka dessa 60 minuter. Att ha släckt lampan i 60 minuter gör inte att hela ditt liv stannar upp. Du kan fortfarande göra någonting. Det blir lika jobbigt och tråkigt som du intalar dig själv till att det blir. Som jag brukat säga: det blir vad du gör det till. Så släck. För hela världens skull. För din skull. För framtidens skull. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad man kan göra, om man nu tycker att det är 365 gånger för lite, är att släcka varje dag, överallt. Fast det kanske du gör!

Jessica sa...

Nej, det gör jag inte! Men det hade varit hur nice som helst om alla kunde göra det. :)

Anonym sa...

Du själv bidrar ju till förändring om du gör det, varje kväll. Och du brinner ju för dessa miljöfrågor.