25.1.12

Pressure

Som alla andra onsdagar går jag bara till tio i tolv, så moster tog med mig till Grans Naturbruksskola, efter att vi tog en lunch på McDonalds (väldigt viktigt att nämna) och nu står jag verkligen för mitt livs beslut känns det som. Innan jag besökt skolan hade jag som bestämt mig för att gå kvar på Medieprogrammet och ta itu med studier och så vidare när jag gått ut. Men nu efter besöket vill jag inget hellre än att börja där, det var fenomenalt. Jag är helt hänförd, så himla bra var det! Gnagare av alla möjliga sorter, fåglar detsamma, hundar, hästar, kossor, kalvar, grisar, kultingar, får, reptiler, insekter (även spindlar), samt katter som strosar omkring i stallet. Jag har säkert glömt nämna något. Förutom detta så är ju personalen, lärare dvs. hur trevliga som helst. Mycket var nytt där så det öppnade ännu fler dörrar för mig. Nä, nu tänker jag låta detta ligga lågt under helgen som kommer så tar jag itu med resten till veckan då jag ska prata med min studievägledare! 

Igår cyklade jag en hel mil + 30 minuter armar, jag tänkte göra en repris idag och ta mig an ännu en mil på cykel. Tänkte köra ben eller mage efter det. Efter det ska jag ta itu med lite plugg. Det har varit en väldigt effektiv dag, känner jag. Skönt. Nu måste jag rusa till bussen! Jag hoppas på att slippa fler blåmärken från cykeln idag. Wish me luck. Fred ut.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hejsan Jessica, jag har ju gått Grans inriktning hund. Jag vet inte vilken linje du vill gå där men jag kan kort och gott säga att det är världens bästa skola! Lärarna är roligast och bäst av alla. Alla lärare vill verkligen en väl och finns alltid att hjälpa en med studierna samt att de oftast har ett skojfriskt humör. Skolmaten är hur underbar som helst och man längtade alltid efter lunchen oavsett vad det var för maträtt. Sen är det som du skriver en underbar miljö med massor av djur. Man mår så bra av att vara på Grans och hela mitt liv förändrades då jag började där. Om du vill fråga något om Grans så är det bara att lägga en kommentar i bloggen eller över facebook :). Mvh Anna (bästaste vän med Sabina Z)

Jessica sa...

Åh! haha nu gör du mitt beslut ännu svårare.. Jag vill ju så gärna gå där, men jag känner att jag orkar inte. Men samtidigt känner jag, fan jag vill ju inget hellre!! Jag vill verkligen inget hellre. Just nu ångrar jag stenhårt att jag inte valde detta från början för då hade det ju inte varit några konstigheter. Men när jag ska tvingas gå om TVÅ hela år. Det hugger i magen litegrann... Sen att jag kommer gå med de som är två år yngre, jag lär säkert inte fungera ihop så bra med dem. Jag tycker folk i min ålder är nog omogna liksom... Haha. Tack för din kommentar, verkligen!