26.1.12

One rose

Jag har köpt en ros till dig inför morgondagens begravning. När jag gick in i blomsterbutiken kom en kvinna som jobbar där fram till mig och frågar vad jag vill ha. Jag svarar väldigt kortfattat att jag vill ha en ros. Hon tittar på mig och frågar "Är det till Ella?". Jag visste inte vad jag skulle säga. Mina ögon fylldes med tårar, men det var okej, hon visste vad det handlade om. Hon tog fram en jättefin ros som hon sedan slog in. Vi pratade om din mamma, Maria. Även hennes ögon blänkte nu. 

Jag strosade omkring på stan i två timmar, bara för att hitta den där perfekta kavajen jag tänkt bära på din begravning, jag hittade en. För en gångs skull njöt jag inte av shoppingen, så fort jag fått på mig de kläder jag prövat suckade jag och hela ryggen min kröktes. Det var först när jag skulle köpa din ros det brast inom mig riktigt ordentligt. Fa-an vad jag saknar dig. Fa-an vad jag inte vill behöva gå igenom det här. Aldrig trodde jag att jag skulle stå och köpa rosor till din begravning. Jag sa detsamma när jag var på kvantum samma dag du gått bort då vi skulle köpa gravljus. Aldrig, jag trodde ALDRIG att jag skulle behöva stå där och köpa ljus för den anledningen... Aldrig någonsin.

För att nu dra upp stämningen lite får ni en liten close-up på kavajen, den är jättefin vill jag lova. 399:- på Gina Tricot. 


2 kommentarer:

Moster sa...

Tänker på dig, Ella & hennes fina familj<3

Clara sa...

<3