12.3.13

tisdagsmotivation

Vaknade upp mer motiverad än någonsin. Med lite överdrift, ja. Men jag känner såhär: Ja, visst är jag lite skadad för tillfället och kanske inte kan köra precis vad jag brukar. Men jag är ju inte handikappad och jag får helt enkelt göra det bästa av situationen. Enough with excuses, känner jag. Det är dåligt av mig att ha "skyllt" ifrån mig, men gjort är gjort och nu gäller det att bara se framåt. Jag borde dock kolla upp höften så det inte blir värre, vilket jag sagt tusen gånger. Men JAG ÄR JU SÅ LAT och "har inte tid". 

Nåväl, jag slutar lite tidigare idag så tänkte köra lite hel-överkropp. Jag har förövrigt tagit mig an en benböjsutmaning som går ut på en ökning av antal benböj varje dag, börjar på 50 idag och sedan ökar det varje dag i 30 dagar upp till 250 stycken. Självklart är det inte varje dag utan är "vila" var- tredje eller fjärde dag. Enkelt men effektivt och man får väl se det hur töntigt man vill, men bättre det än ingenting. Jag tror det kan bli roligt i vilket fall som helst. I samband med detta slutar jag med fika och godis för andra gången under mina 100 dagar. 
Jag har helt i onödan sedan höften började spöka att tröstäta och kanske inte frossa godis som jag gjorde tidigare men jag har utan dåligt samvete ätit godsaker som jag borde undvika. Detta gäller inte bara godsaker utan även mina vardagliga matvanor. Det är nu då jag är "skadad" jag ska vara extra noga med kosten och det är dags att ta tag i det NU. Så det är vad jag ska göra.

Fick för en liten stund sedan veta att jag nästa tisdag kommer gå en "mini-modevisning" i Lillan för två tjejer som går ENP-programmet i kläder från Acctive. Det kan bli roligt, även det blir en utmaning för mig.


Inga kommentarer: