11.2.13

breakfast in bed

Måndag och ny träningsvecka. Det känns som att jag skrev det igår.Veckorna går alldeles för fort och jag hinner knappt med mig själv. Nåväl. Lite extra intag av kolisar dessa tre dagar då jag kör lite med högintensiv träning så som PSI, BodyCombat och Indoor Walking. Jag kan ju säga att det lär behövas, jag är helt slut i knoppen. Kroppen däremot orkar mer och mer för varje dag som går och jag vill bara ha mer och mer.
Jag längtar till veckans legday då jag tänkt prova på någonting nytt som innebär färre övningar och fler reps. Jag kan berätta mer om det när det är gjort, kan bli himla kul och se vad som passar min kropp bäst. Det är bra med förändring, jag gillar att chocka kroppen. Kanske inte under stundens hetta, men efteråt då kroppen bara skriker av lycka för att man gjort bort det. Ett sådant pass ser jag fram emot, det är inte så många sådana- hur bra jag än tycker att träningen gått, för det gör den.

På tal om förändring behöver jag variera mina frukostar en aning, jag äter samma varje morgon och jag klagar verkligen inte för jag ÄLSKAR det, men jag är rädd att bli för less på detta och det vore katastrof. Detta är som godis för mig. Kiwi, färsk(hand-)pressad apelsinjuice, rostat grovt bröd med rökt kalkon, keso och paprika eller gurka och självklart ÄGG. Ibland fler än ett. Detta är helt klart mitt favoritmål på dagen då jag får bestämma helt själv, vilket blir svårare att göra både till middag och lunch då jag går skola och har en familj som inte alls äter på samma sätt som jag försöker. Men de anpassar sig riktigt bra och är positiv till vad jag gör och vad mina mål är.


Inga kommentarer: