24.4.12

Tisdagsbekännelse

Jag må ha kört stenhårt precis som jag sagt under aprilmånad, men fuskat lite, det har jag. Men det har inte hänt så ofta som jag trodde från början kanske. Min farfar fyller år idag och han tyckte jag såg mager ut så han fick i mig en tårtbit efter många om och men. I helgen njöt jag också, av diverse godsaker hemma hos Emilia. Det var det värt, och jag ångrar mig inte en sekund. Det går så bra just nu att jag vet om att detta inte bara var ett test, detta är min nya livsstil för jag trivs så bra med mig själv när jag lyckats plocka bort och lägga till så oerhört mycket i min kost utan att jag egentligen saknar någonting. Men, jag tänker fortfarande slutföra denna månad och på måndag är sista dagen vilket även innebär invägning och en sista mätning. Jag kommer inte dela med mig av några mått, men däremot kan jag meddela er om att jag ska mäta mig i slutet av maj också. Hela denna grej kommer alltså fortsätta så länge jag bara vill och kan. 
Jag skulle kunna säga att jag har förälskat mig i min nya livsstil, även den har brister. Men det är väl brister man ska lära sig älska? Jag ska förbättra min livsstil vad gäller kost och träning ännu ett snäpp, ju mer jag lär mig med tiden och så vidare. 

Föreläsningen jag var på igår om fettförbränning på Inpuls gav mig några riktigt bra tips och det är dags för mig att samla mod till att vila. För det är någonting jag är riktigt dålig på, som jag verkligen måste lära mig. Lissan sa åt mig att börja med en aktiv vilodag till en början, om jag har svårt för att vila. Saken är den att jag är fruktansvärt stressad och blir därför väldigt rastlös och känner att jag inte orkar vila. Jag orkar inte vila? Jösses, det kan ju inte vara sunt någonstans. Men jag lär mig, det gör jag. Men idag är inte en sådan dag, speciellt inte efter vad jag tryckt i mig hemma hos farfar. Jag drar mig mot gymmet efter maten och hoppas på att orka springa en mil och köra lite styrketräning för bröst och axlar. Jag har åkt på en liten överansträngning i höften och är därför osäker på det här med att springa, annars löser jag det på annat sätt. Heja mig!







1 kommentar:

Daniela sa...

svar: Jag hittade dom på någons tumblr, gode irriterande för hade velat ha ett par! :D