8.12.11

Alive

Vissa gånger tänker jag att jag skulle behöva söka hjälp, många av mina vänner har bett mig innan det är för sent. Men det känns som att jag inte skulle ha tid, sen har jag riktigt svårt att öppna mig vid en planerad tidpunkt, det är ju inte alltid så säkert att jag är på humör för att prata om saker och ting den tid man kanske fått. Utredningen jag gjorde på sos för flera år sedan gjorde mig mycket gott, det är bara så synd att det  inte riktigt fungerar så att man kan ta sig in där hur som helst. Det krävs ju en hel del för att hamna där, sen säger de ju att det är det sista stället man faktiskt ska hamna på... Det var nog det sista hon sa till mig, "Du vill inte hamna här igen".
Jag har fått alldeles för dålig erfarenhet av BUP som jag var på något år efter sos, enligt mig fungerade det inte alls. Efter att jag talat med en barnpsykolog som sa ganska exakt såhär: "Du är en för bra tjej för att sitta här på BUP, du verkar ju ha det bra och är en jättefin tjej.". Efter det kom jag aldrig mer. Jag kanske bara har tur att jag lyckats hålla mig i skinnet trots allt jag varit med om, man behöver väl inte vara en dålig människa eller göra dåliga saker som att röka, snusa, dricka eller knarka för att må dåligt. Man behöver inte ha en dålig uppväxt heller eller dåliga vänner. Men det ansåg väl dom. Vem ska då hjälpa mig? Efter 17 år kan inte en vän hjälpa då ingenting egentligen hänt, inte mina föräldrar heller. Jag har överlevt, säkert tack vare mina vänner och min familj. Men jag vill göra mer än att överleva, jag vill leva.

Sporten. Fotbollen. Det kan vara tack vare den som jag faktiskt sitter här idag. Nu har jag den inte längre, och fotboll är bland det enda som jag faktiskt varit riktigt duktig på. Jag har suttit och klurat på vad jag egentligen skulle kunna satsa på, så jag har någon typ av hobby eller någonting kul att göra som kan hjälpa mig ur detta då jag inte känner mig så sugen att prata om det. Det slog mig, jag kan ingenting och är inte bra på någonting, förutom fotboll. Det finns såklart tusentals saker jag vill, men det enda som jag faktiskt är duktig på är nog fotboll. En sådan talang avtar aldrig, det märkte jag när jag började träna efter två år i vintras. Vad är det då som hindrar mig från att komma tillbaka? Jag vet inte. Snälla, hjälp mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Detta är ett av Luleå SK/Lira BKs samarbetslag på damsidan.
Vi spelar i div3 säsongen 2012.

Har Ni frågor eller vill vara en av oss? - Kontakta oss då genom.

Lagledare
Susanne Abrahamsson
Mobil: 0706330460
Mail: susanne_aa@telia.com

eller

Robert Abrahamsson
Mobil: 070-5276418
Mail: rubenz@telia.com"

http://www.proteamonline.se/storage/customers/355/groups/355_3986.jpg