11.1.13

fredag och på topp

Idag börjar allvaret hade jag sagt. I morse vägdes, mättes och fotades jag och är inte alls särskilt stolt över resultaten men det är förmodligen därför jag gör detta. Jag kan med lite mod klämma fram och erkänna att jag är kroppsfixerad men jag vill verkligen må bra och jag gör inte det i mitt "tillstånd". Konstant huvudvärk på grund av sockerberoende och tjocka degklumpar i hela kroppen dagen i ända. Mitt fysiska välmående ska ändras först och främst sedan hur det blir med min kroppsform får vi se. Det är även för ökad muskeltillväxt jag gör detta, jag vill inte bara se stark ut jag vill vara stark. Framför allt känna mig stark. Jag har ett inom 100 dagar, men jag tar en dag i taget. Kanske därför just "100 dagar", då räknas dagar, inte månader. 

Hade en fruktansvärd huvudvärk tidigare idag. Vilken tur att jag haft Emilia vid min sida hela dagen då, som tagit hand om mig och lärt mig äta keso och avokado. Återvänder till henne på en stund för att förbereda inför lördagkvällens partaj. 19 år i staden blir hon och det tänker firas på bästa sätt. Nu ska jag göra mig i ordning innan jag tar bilen dit. Jag önskar att jag hade någonting mer än bara text att bjuda på, men det är tunt på det just nu. God kväll!

Inga kommentarer: