5.7.12

femte juni i mitt paradis


















Idag skulle bli en lång dag då vi bestämt oss för att upptäcka platser inte ens jag befunnit mig på. Uppspelta var bara förnamnet då vi fick nästan klättra på ett liknande berg. En smal stig ledde oss fler kilometer ut i vattnet och bort från civilisationen. Fötterna värkte när vi äntligen nått den typ sten vi pekade på dagen innan, att vi skulle nå. Vi fick snabbt ångra oss att vi inte tog med någonting ätbart för det var inte länge kvar till lunch och då skulle vi ta oss tillbaka också. Men en stund hann vi njuta, av utsikten över hela Magaluf. Nu fick vi se området från en helt annan synvinkel. Hedra Ella glömde jag aldrig heller. Tusentals bilder tog vi idag.

Detta kan ha varit en av de varmare dagarna. Alltså, herregud, ni anar inte hur extremt varmt det var- ALLA dagar. Nåväl, vi åt lunch vid stranden när vi bestämt oss för att vända hemåt. Efter lunchen lade vi oss på stranden ett tag innan vi drog oss upp till poolen och lägenheten för att göra oss i ordning inför kvällens bravader. Det var alltså ikväll det var Tex Mex-kväll på hotellet med ett stort gäng härliga skandinavier. Förutom gratis alkohol och mat bjöds det även på en hel del underhållning som olika slags utmaningar innan vi begav oss ner hela gänget till en Oas, en skandinavisk bar som förövrigt anordnat detta evenemang.
Natten var ung när vi vandrade ner och jag var hemma redan innan tolv för att jag fått i mig lite för mycket. Det var kul så länge det varade, tänkte jag. I slutet av kvällen hade vi fått lära känna några riktigt härliga tjejer och killar. Endast bilder från min iPhone finns från denna kväll, och jag vill bara bjuda med mig av en. Den beskriver en hel del i vilket fall som helst.



Inga kommentarer: