17.4.12

Burn it down

Igår släpptes den. Linkin Park släppte en ny singel de valt att döpa till Burn it down. Nedräkningen var outhärdlig, men det var värt väntan. Det var det verkligen. Jag hade inga som helst förväntningar när jag första gången skulle spela låten, jag hoppades på någonting fräscht bara. Inte många sekunder hann gå in i låten tills jag av ren panik var tvungen att stänga av. Inte för att det var dåligt, snarare tvärtom. Jag ville nästan gråta, känslan var obeskrivlig. Jag var tvungen att smälta själva grejen att de släppt en ny singel men även ett datum på när deras nästa album ska släppas. Väntade någon timma innan jag kunde lyssna, och där var den. Helt fantastisk. Den är så bra, och jag är så himla stolt över dessa herrar alltså. Jag är så stolt över att få vara en del av, och uppleva utvecklingen de gör inom musiken. Ingen gör det så bra som dem. 

26 juni 2012, nedräkningen har redan börjat. Vi väntar med spänning på ännu ett mästerverk av, enligt mig, världens bästa band. Nu väntar jag även på att fler datum för spelningar ska släppas så jag får börja planera in en resa för att få uppleva dessa genialiska musiker än en gång.


Inga kommentarer: