26.3.12

Lycka är lika med träning

Jag har sedan förra veckan börjat planera min aprilmånad. Jag kommer första april påbörja ett typ av projekt under hela månaden där jag kommer vara stenhård med kost och träning för att märka en sådan stor skillnad som möjligt. Detta är inte bara för att jag själv vill förändras, jag vill se hur stor skillnad det gör med vad man väljer i livet och för att då kanske motivera andra men framför allt motivera mig själv. Så jag ska försöka föra en del av min dagbok här på bloggen så får ni följa med mig. Hela denna grej betyder alltså att detta är min sista vecka med dålig mat, onyttigheter, alkohol osv. Jag äter nödvändigtvis inte mycket godis, fika eller så överhuvudtaget, men känner att jag denna vecka nog ska äta så fort jag blir sugen då jag inte kan "fuska" någonting under projektet. Detta gäller framför allt alkoholen. Det hela i sig kommer säkert fungera jättebra, men jag vet inte om jag kanske fortsätter efter aprilmånad och därför tänker jag dricka mig full till helgen bara för att jag kan. Jag kommer alltså inte leva hur fattig som helst då jag inte kommer kunna köpa onödiga saker som just godis, alkohol, fika, kaffe, you name it. Det blir nog bra, kände att jag ville berätta det innan jag kör igång.

Jag köpte mig ett par boxningshandskar idag för att få slippa Inpuls handskar, man slutade aldrig stinka om händerna. Med tanke på hur ofta jag går på PSI var det nog värt vartenda öre. Även för min mor som betalade, he-he. Har på tal om det bokat in mig på hela fyra PSI-pass denna vecka, jag älskar ju PSI. 

2 kommentarer:

Moster sa...

Tänk vad roligt det är att träna :) Tack för att jag får träna med dig.
Kram Moster

Lanah sa...

Låter sjukt kul, Jessica. Stöttar dig till 100% angående det där! Hehe.