21.12.11

Jullov


Jag började mitt jullov med en sovmorgon, för att sedan ta med mig mor på stan för en fika och lite andra ärenden. Jag har denna vecka redan hunnit äta två julbord, ett på skolan och ett med jobbet. Så maten är nog inte prio ett för mig på julafton längre! Annars har jag denna vecka solat solarium istället för att träna, störd prioritering men jag börjar bli sjuk och hade inte planerat att vara det under jul så jag håller mig väldigt låg just nu! Det lät väl bra? Förutom det har jag kollat på Nightmare Before Christmas två kvällar och ikväll äter jag avslutningsmiddag på Allstar med Engagemangsguiderna (HIF), det kommer nog sitta hur fint som helst! Efter det har jag inga som helst planer, kanske tar bussen till en vän eller bara hänger hemma för mig själv. Det kan dock bli för farligt eftersom jag bara har tre avsnitt av Chuck kvar, och jag vill verkligen inte att det ska ta slut, haha!

Ni vet killen, han som jag är så hopplöst förälskad i? Ja, han... Han firar jul och nyår i USA detta år, väldigt kul för honom. Jag hade hoppats på att jag under denna tid skulle sakna honom, verkligen längta till att han kommer hem. Det var så jag hade tänkt mig i alla fall... Nu har jag längtat varje dag tills han skulle åka, och jag ser inte fram emot till det att han kommer hem heller. Jag hade verkligen inte velat att det skulle vara så... Anledningen till detta är för att så länge han är borta behöver jag inte vara rädd över att råka stöta på honom eller liknande, vilket jag annars varje dag är rädd för. Ändå söker jag efter honom hela tiden, även nu när jag vet att jag inte kommer se honom. Men samtidigt så vill jag bara att han ska komma hem, även fast vi aldrig pratar eller ses. Jag vet att han är trygg här hemma, nu kan ju vad som helst hända honom... Det kanske låter overkill, men när jag inte vet att han är trygg så är inte jag det heller. Det är lite dubbla åsikter inom mig, ni vet, det har jag tagit upp tidigare. En del av mig vill att han gärna får stanna så jag slipper se honom, medan den andra delen bara vill att han ska komma hem så jag vet att han är trygg. Nu när han är borta känner jag mig vilse, jag känner mig som lite tom. Ingenstans känns bra att vara, och detta lite extra när han rest bort. Lova att komma hem hel?

Inga kommentarer: